lørdag 3. september 2016

Gratulerer Jens

Endelig en super dag med klarvær igjen og ikke minst nydelig seiling til Egersund med god sørvest. Som jeg fortalte i siste innlegg har det vært noen dager med slitsomt vær.

Jens - en kjempekar på 11.


Kveld i Kvitsøy.

Kom inn til Kvitsøy igår. Det ble et gjensyn med et koselig sted jeg besøkte tidlig i mai. Den gang fortalte jeg om et trivelig møte med Jens og  pappa Magnus. Ikke mindre hyggelig var det da jeg igår kveld plutselig hørte noen rope  "Knuuut" fra en seilbåt som gled inn i Havna på Kvitsøy. Jeg blir jo bare smigret av at en gutt på 11 år husker både meg og skuta, og ikke minst setter pris på å møtes igjen. Jens hadde denne gangen med seg en hel gjeng med kamerater som skulle feire hans 11. bursdag.

Ellers må jeg bare legge med et bilde til fra Bryggen i Bergen. Kom i prat med en av gutta som holdt på å restaurere et av husene. Ikke bare bruker de samme materialer og byggemåte som som for mange hundre år siden. De bruker også tradisjonelle verktøy slik de brukte når husene ble reist første gang. Mange av de verktøyene er jo ikke å få kjøpt på Biltema - så derfor har de egen verktøymaker!

Nytt bolverk legges.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har hatt litt problemer med kommentarer.... gi meg gjerne et tips om dere ikke får lagt inn kommentarer.