onsdag 14. september 2016

Økonomi og krabber.

I starten av turen min fortalte jeg om hvordan jeg skulle få masse inntekter på denne bloggen. Jeg har nok vært stille om hvordan dette har utviklet seg gjennom snart 5 måneder. Ok - det er på tide med åpenhet nå, både til dere som er innom her og til de som arbeider på Skatt Øst. Min nåværende saldo er på kr 79,86. Det er klart dette er en verdi jeg  for så vidt setter pris på, men jeg må innrømme at jeg nok hadde håpet på mer. Jeg tror jeg må få litt hjelp av dere lesere på input på hva som kan forbedres her på bloggen min. Leste nylig i VG at hu Caroline som er gift med han fotballspilleren hadde tjent 3,3 mill på sin blogg siste år. Derfor er det sikkert noe som kan gjøres bedre her tenker jeg. Jeg har jo vært innom mange temaer, også moter, uten at dette har hatt den forventede virkning på bloggsaldoen. Derfor er jeg nå veldig på leit - og åpen for alle innspill.

Jeg går for full åpenhet på min økonomiske status.

Ellers er det jo slik at jeg har fått mye tid å lytte på radio i snart 5 måneder. Jeg synes NRK lager mye bra radio. Gjennom sommertida er det vel ett program som for mange er lyden av sommer - Reiseradion. Den skuffet i år. Synes de hadde mistet den lette glade tonen jeg husker fra "gamle dager". Når Reiseradion pakket sammen i slutten av august var det tilbake til den litt trauste "Nitimen". I år ble det for meg en opptur når Nitimen kom tilbake. Jeg lar meg imponere av fornyelsen av et gammelt program som sikkert har mange tradisjoner de må ta vare på. Kanskje mest fordi den ene faste programlederen er Knut Folkestad. Han er bare rått dyktig og morsom. Når så Nitimen pakker sammen følger så en time "Lunsj" med Rune Nilsson.  Hans ulike figurer med den påståtte samen Jan Olsen er jo bare helt topp. Og så er det å skru over til P13 og "Radioresepsjonen". Og sånn går no dagan. Er forresten litt spent på hvordan det blir når dem skal skru av FM nettet neste år. Hvordan skal turister som kommer hit kunne få inn radio når Norge er eneste land med kun DAB? 

Fortalte om værrekorder på vestlandet noen innlegg siden. Da dreide det seg om våte rekorder. Nå er det igjen tid for nye værrekorder. Da er det varmerekorder for september måned. Temperaturer over 25 grader midt i september. Idag tidlig da jeg våkna i Arendal var det akkurat samme lufta man har i Syden. Den er varm og uktig og har nesten en lukt av varme. Mens jeg skriver dette sitter jeg i cockpit ute i Skagerak. Vindstille, sikkert godt over 20 grader, shorts og sydenluft! 

Et glimt fra en av dagene vestpå. Seilte gjennom sund hele
dagen uten å kunne skimte land. Slitsomt.


Kjøpte krabbeteine og gjorde bra fangst i Lillesand.
Men det er jo et styr å finne fram maten inni dem!

Gleder meg til avslutninga av turen. Sigve og kamerat Thomas mønstrer på i Kragerø på fredag kveld. Vi regner med å fortøye i Oslo mandag ettermiddag/kveld. Har bestemt meg for å ha båten på Aker Brygge gjennom vintersesongen. Mest fordi det nok blir mer sosialt der. Det blir lettere å bare stikke innom meg på en kopp kaffe når man er i byen. Ute på Dronningen kunne det bli lite spontane stikkinnombesøk. Så derfor: Velkommen til skitprat og kaffe når du er i nærheten. Ha en bra dag!



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har hatt litt problemer med kommentarer.... gi meg gjerne et tips om dere ikke får lagt inn kommentarer.