mandag 14. mai 2012

Det blide Sørland!

Har akkurat fått vite at brygga jeg med strev og møde karret meg til er sommerbrygga til ho Mette Marit og mannen hennes (glemt navnet, men han er kronprins). Da blir det jo fort litt stas å tilbringe noen dager her.  Jeg har kameraet liggende klart dersom de skulle dukke opp. Kl 07.30 fikk jeg kontakt med VolvoPenta for Sørlandet og de forsto jo godt situasjonen - og satte meg opp som topp prioritet. Tekniker kom allerede kl 15.30, og lovte at de skulle komme tilbake i morgen tidlig å heise hele motoren ut av båten for å gå over den. Målsettinga vi er enige om er: Motor skal være tilbake i båten på kvelden 16. mai. Foreløbig diagnose er at sylinder 2 har gått rett til .........! Men motoren har jo allerede gått 350 timer problemfritt så jeg må vel være fornøyd med det. Bildet illustrerer godt dagen idag.


Min store bekjentskapskrets i Kristiansand heter Per Håkon Klingsheim (eks skiskyttertalent fra Nittedal SSL). Per Håkon jobber som flygeleder på Kjevik Lufthavn. Kvelden ble tilbrakt sammen med ham oppe i tårnet. Og jeg tok ned SAS maskina som kom fra Gardermoen uten noen større problem. Egentlig tror jeg den landa trygt av seg selv for jeg gjorde egentlig ingenting - den bare kom.


Min plass er terminalen dere kan skimte til venstre i bildet!  Jo nå kom jeg på det: Han heter Håkon Magnus. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har hatt litt problemer med kommentarer.... gi meg gjerne et tips om dere ikke får lagt inn kommentarer.