torsdag 17. mai 2012

17. mai er vi glad i!



Gratulerer med dagen venner! Vi er et heldig folk som har trukket gull-loddet i så mange sammenhenger!
Jeg feirer dagen i Korshavn -  rett øst for Farsund. Blir liggende her idag i ly for stiv kuling. Setter seil imorgen tidlig.

En stor takk til Per Håkon for god hjelp når jeg lå fast i Tømmerstø. Han kjørte meg Kristiansand og omegn på kryss og tvers. Til slutt viste det seg at det var dieseldysene som var gåen grunnet vann i dieselen. Dysene er overhalt og jeg har flyttet luftinga til tanken til et tryggere sted! Det som er så fint å oppleve er at folk er hjelpsomme og bryr seg.

Må fortelle om serveringa på Tømmerstø. Dette er en typisk sommerbrygge som sikkert yrer av liv om sommeren. Nå framsto den et ødested. Men de holder ølserveringa åpen i helgene for de 4 faste stamgjestene! Det vakte jo deres nysjerrighet da jeg sist søndag blei taua inn til brygga, tok på meg våtdrakt og forsvant ned under cabincruisern som taua meg! Da jeg tina opp litt utpå kvelden gikk jeg over til dem og roet meg ned med en halvliter. Jeg ble anvist gjesteplassen og kom meg greitt gjennom "forhøret". Var egentlig svært fornøyd med meg selv da jeg ga dagen deres mening! Hadde selvfølgelig ikke hodet nok med meg til å få tatt gruppebildet, men stedet fortjener å bli vist fram. Som deres ser er ikke dette et bord man bare setter seg inntil. Her har man sine plasser. Martin sto forresten på brygga å fulgte spent med da jeg hadde fått i dysene og lufta dieselsystemet. Da motoren tente og gikk som ei klokke hørte jeg ham hilse: "Ja - no malar ho som ei katte". Bra attest.





Og herfra vil turen hele tiden bringe meg nordover - tøft. Ha en fin nasjonaldag!





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har hatt litt problemer med kommentarer.... gi meg gjerne et tips om dere ikke får lagt inn kommentarer.