torsdag 11. august 2016

Mathjørnet & alt klart.

Sist utvidet jeg horisonten her på bloggen ved å skrive om moter. Kanskje ikke moter akkurat, men ihvertfall klær eller olabukser. Det ga så pass bra respons at jeg nok vil komme med flere motetips etterhvert. Jeg har jo levd etter de kloke ord "klær skaper mannen" - så her har jeg nok mye å bidra med.

Men nå utvider jeg ytterligere ved å komme med mattips her. Brødmåltidene er viktige og på denne turen er det en bestemt variant som har blitt superpopulær. Jeg starter med å skjære en brødskive. Denne kan være ca 12-15 mm tykk. Her kan et alternativ være et nystekt rundstykke som deles på langs (slik at du ender opp med ett toppstykke og ett bundstykke). Du har nå gjort grunnarbeidet for et nydelig smørbrød eller smørrundstykke. Etter et tynt lag med smør legger du på et lag med spekeskinke som toppes med rødbetsalat. Simsalabim og det er nesten så du får en sånn michelinstjerne!

Marina - så full av energi!

Tidligere har jeg delt motorprobleme jeg fikk ute i Lofoten. Jeg fikk dermed et lengre opphold ute i Reine, og det er jo den positive siden av motorhavariet. Området byr på så utrolig mye enten det gjelder turer til vanns eller lands - topper, fjorder, holmer, sol, farger, hval, sel, ørn og en og annen måse - og alt sammen pakket inn i nydelig vær. Når Sigve i tillegg er god venn med Marina som driver Reine Adventures har vi venner som virkelig gjorde landligge til noe spesiellt. Fikk med meg noen kajakkekspidisjoner som assisterende turguide! Takk til Marina og Sandro. Sist fredag ble jeg tauet ut av havna i Reine og satte kurs mot Bodø. Det ble en lang tur over da vinden døde ut og snudde og i det hele tatt ikke spilte på lag. 20 timer senere kunne jeg fortøye i Bodø. Mandag ble skuta løftet opp og onsdag var den tilbake i vannet med ny motor. Det så ut som at den gamle motoren hadde hatt en lekkasje i eksosmanifolden. Dermed er det nå klart for å sette kursen sørover. Håper jeg slipper unna de store høststormene.

Kveldsol i havna på Reine.






Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har hatt litt problemer med kommentarer.... gi meg gjerne et tips om dere ikke får lagt inn kommentarer.