torsdag 11. juli 2019

Endelig!

Det har helt sikkert ikke vært no "sjakktrekk" å la denne bloggen hvile i nesten 3 år. Punkt 1 for å holde på lesere er jo regelmessig oppdatering. Men den heter jo "KnutK på havet" - og bortsett fra noen korte turer på fjorden har jeg jo nesten ikke vært på havet de siste 3 årene. Olivia har stort sett fungert som bolig for sønn Sigve. Nå er han etablert på Kampen og Olivia og jeg er igjen klar for seilas.

Siden forrige innlegg her:
Bestefar til 3 barnebarn i tillegg til Hennie - Sigurd, Solveig og Vårin.
Hundepappa til Mattis.
Småbruk i Värmland. Totalrenovert hovedhuset.
Og ikke minst et tokt med Christtian Radich.

Men idag kasta jeg loss for et nytt haveventyr. Planen er å seile rundt kysten til Bergen. Der mønstrer Raymond Oomen på og vi seiler sammen over til Shetland. Og så tilbake med kurs mot Farsund. Raymond er "svigerfaren" til Sigve. Han var sammen med oss sist jul og vi fant tonen godt med hverandre.

Mattis er ikke med på turen. Han har vært med i båten noen ganger og det har gått bra, men på en så pass lang tur som denne tror jeg det ville blitt vanskelig for ham. Men jeg er heldig som har gode naboer i Värmland. Naboer som gladelig tar rollen som hundeforeldre mens jeg er på sjøen. Jeg føler stor takknemlighet til Morgan og Sara som passer han for meg. Og Mattis elsker dem!

Mattis har det nok best i Värmland
hos Morgan og Sara.


Jeg har skuta liggende på Killingen i Bølgetoppen Borettslag. Der er stemning, naboskap og trivsel så bra at det rett og slett er vanskelig å kaste fortøyningene og komme seg ut på havet. Men idag klarte jeg det og Tore på brygga flagget meg vel avgårde.

Tore i "Levebåten Marie" flagger meg avgårde.

Denne første natta ligger jeg på svai i nærheten av Løvøya ved Horten.

2 kommentarer:

  1. Heisann Knut takk for sist. Godt å høre at du er igang med sjølivet igjen. Så bildet du tok av Bastøy ved passering Åsgårdstrand. Vi er nå på Ingestrand Camping da Koppom Campen var stengt måtte så måtte vi finne på noe alternativt. Ikke like god service men greit nok. Ha en god seilas og stay safe.⛵⚓����

    SvarSlett
  2. Jeg flagger god tur digitalt! Båtplassen din ligger som en «høltann» på piren og vi gleder oss til Olivia returnerer til hjemmehavnen med «silkeskjerf fra Kina». Eline, cruisevertinne på Levebåten Marie

    SvarSlett

Har hatt litt problemer med kommentarer.... gi meg gjerne et tips om dere ikke får lagt inn kommentarer.