lørdag 27. juli 2019

En god morgen.

Noen morgenstunder vil huskes. Dette er en slik morgen. Våkne klokka halv fem. Lyset er skrudd på ute. Blikk stille. For anker innimellom holmene syd for Goddo. Kaffe i koppen. No irsk musikk i bakgrunnen. Livet kan være bra det! Og det er bursdagen til Sigurd. 2 år idag. Bestefar gratulerer. Jeg tenker at flagget er satt spesielt for Sigurd idag.

Mattis gratulerer også!

Idag flagges det fra Olivia
til han Sigurd.

Jeg slutter aldri å imponeres av den kysten vi har her i Norge. Den er jo som perler på en snor. Jeg har hatt god tid på denne seilasen og har tatt meg tid til å nyte. Måtte jo innom Kvitsøy som jeg har besøkt noen ganger tidligere. Like fint denne gangen.

Kvitsøy fyr.


Haugesund en kveld.

I disse dager settes det varmerekorder på vestlandet. Over 34 grader i Bergen igår! Samtidig går siste etappe på Tall Ships Races fra Bergen til Århus. De har nok ikke de helt store utfordringene med for sterke vinder. Har stadig sett disse flottene skutene underveis. Det må bare bli nok et tokt med Christian Radich.

Russisk råseiler.

Ha en fin dag.



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har hatt litt problemer med kommentarer.... gi meg gjerne et tips om dere ikke får lagt inn kommentarer.