onsdag 27. juli 2016

Herfra går ferden sørover igjen


Oda håvet inn med småsei.

No er det gått 10 dager siden sit. Det må da være passe tid for nytt her. Sist fortalte jeg Nordskot og Steigen. Tror konklusjonen var noe a la "magisk". Og det som er så ekstra bra er at når en kommer inn i et område uten spesielle forventninger, og så blir helt tatt av naturen er kanskje opplevelsen ennå sterkere! Det hele spisses ved at Steigen ikke er oversvømt av besøkende - god plass ved brygga og på land. Nok om Steigen og Nordskot. Nei forresten: fjelltur der betyr visstnok millioner av fluer i vindstille, og rett utenfor har Børge Ousland skapt en moderne variant av rorbuene i funkisstil på Manshausen. Nå nok om Steigen.

Sigve lærer May-Vencke og Bjørnar filetering av seien! 

Fra havna i Ballstad.

Så gikk seilasen over til Vestfjorden til Svolvær. Nytt mannskap i Oda og Bjørnar i tillegg til Sigve. (ojj, akkurat nå ser jeg at jeg overlapper forrige blogg, men det fortjener Steigen og Svolvær).
Ligger nå i Reine - Lofoten. Oda og Bjørnar har vært ombord en snau uke. Det er jo en lykke å få lov å ha disse dagene sammen med de nærmeste. Det er jo ikke gitt at de har lyst å bruke ferien sammen med en gubbe. De setter nå kursen til 2. bataljon i Skjold hvor jobb venter begge to.

Grilling på berget med innlagt kurs i spleising.

Verdt å nevne er også at jeg i løpet av nesten 2 måneder bare har hatt 2-3 dager med regn! Vi har altså gjort Lofoten på det beste - toppturer, fiske, bading midt i i Vestfjorden, glaning og masse god ete. Jeg er ikke ferdig med denne delen av landet vårt. Har jo ennå ikke fått den kveita jeg drømmer om - og bare der kan det bli 4 -5 turer opp for den er tatt. Jeg er fortsatt en elendig fisker.

Oppe!

Bjørnar til 5*20 i stil.

Ellers lar jeg meg stadig imponere av måsens mot, eller kanskje heller overmot. På en kajakktur en morgen så jeg måsen plage havørna. Ørna må være en tålmodig fugl, den dukker og flyr unna helt til "nok er nok". Idet måsen angriper for n`te ganggjør ørna en loop og griper måsen med klørne og frokosten var sikra. Et tøft syn.

Miami Vice i Reine - Marina, en tidligere kollega av Sigve
driver Reine Adventures sammen med Sandro. Tøff dame.


Idag lar jeg bildene fortelle mest om turen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har hatt litt problemer med kommentarer.... gi meg gjerne et tips om dere ikke får lagt inn kommentarer.