lørdag 30. juni 2012

Aktivitetscamp i Danmark.

Joda - det er ferie, og da gjelder det å gjøre slikt man ikke gjør til hverdags. Etter å ha sett på forskjellige "brosjyrer" falt valget på maritim aktivitetscamp hos Mathis Både i Ålborg. Transporten dit måtte man selv stå for, men aktivitetsleder Niels hjalp meg med å tette Olivia midlertidig slik at jeg kunne få henne med meg ned. Florø - Ålborg 425nm (=800km) på 5 dager. Her var første utfordring lagt inn ved at all elektronikk var koblet ut, og at man kun skulle få benytte seg av papirkart og kompass. Morsom oppgave.

Vel framme på campen måtte man først ordne seg plass på campen. Mulig jeg var første mann på campen, for jeg kunne ikke se noen andre, eller de hadde annen innkvartering? Jeg hadde fått låne Guro sitt nye 2 mannstelt -  Helsport Rondane på 3,1 kg. Danmark er rimelig flatt, men det viste seg at jeg ikke helt klarte oppgaven på første forsøk. Etter første natt i teltet viste det seg at jeg hadde funnet en av Ålborgs "bakker", og satt opp teltet der. Resultatet er jo at man glir av liggeunderlaget og havner helt ut på sida. Da gjelder det å ake seg tilbake til underlaget.- - igjen og igjen og igjen. Guro har kjøpt et fint telt, men stort er det ikke! Jeg våknet med flatklemt frisyre (den som til vanlig er så luftig) på grunn av lav takhøyde. Jeg våknet også gjentatte ganger gjennom natta fordi en flue hele tiden satte seg på nesa mi, men det viste seg bare å være teltduken som subbet på nesa. Men teltet er et bra treningsapparat for magemusklene da man bare kan være halvt sittende.

Teltets første plassering - oppgaven ikke bestått.

Teltes andre plassering - oppgaven bestått.

Tror dette skal bli en morsom camp. Skal prøve å få fortalt om de forskjellige aktivitetene her. Programmet slik jeg har forstått det er ulike praktiske oppgaver knytte til båter.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Har hatt litt problemer med kommentarer.... gi meg gjerne et tips om dere ikke får lagt inn kommentarer.